piątek, 13 kwietnia 2018

Sosnowiec - KWK Kazimierz-Juliusz wyburzenie wieży szybu Kazimierz II

Po zamknięciu ostatniej kopalni w Zagłębiu można było przypuszczać jaki będzie jej dalszy los, a mianowicie rozbiórka i wyprzedaż mienia. Najbardziej żal symboli górnictwa czyli charakterystycznych wież szybowych które górowały nad dzielnicą. Pierwsza z nich Kazimierz 5 poległa w połowie grudnia 2017r. Gdy z początkiem marca 2018 r. na drugiej wieży Kazimierz 2 zauważyłem powieszone liny do pociągnięcia konstrukcji w celu jej likwidacji, postanowiłem systematycznie ją odwiedzać by móc zobaczyć i uwiecznić ten niecodzienny widok. Moich wizyt w ciągu miesiąca było co najmniej kilkanaście chociaż w jedną stronę mam ponad 30 km, czasem tylko przejeżdżałem by zerknąć na chwilę jak postępują prace rozbiórkowe a czasem na dłużej aby dowiedzieć się kiedy będzie ten kulminacyjny moment, niestety do samego końca nikt nie udzielił mi takiej informacji. W sobotę 7 kwietnia wjeżdżając na Kazimierz Górniczy zauważyłem, że jedna z lin jest naciągnięta, podjeżdżając pod kopalnię w górze unosiły się drony wiec od razu pomyślałem, że to chyba dziś będzie ten dzień kiedy przewrócą K2, nie myliłem się. Gdy przed południem skończono przepalać u podstawy metalowe elementy konstrukcji, maszyny pociągnęły liny kończąc tym samym żywot wieży szybu Kazimierz 2. 
Niestety osamotniony Kazimierz 1 nie daje tego wizualnego efektu co w parze z K2 bo to właśnie obie konstrukcje stojące tuż obok siebie widziane z bliska lub też z daleka charakteryzowały to miejsce jako KWK Kazimierz-Juliusz.
























 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz