czwartek, 19 kwietnia 2018

Bytom - demontaż wieży szybu Skarga KWK Centrum

Kwiecień 2018 to miesiąc który obfituje w wyburzenia wież szybowych. Zaledwie tydzień po przewróceniu sosnowieckiego Kazimierza 2 rozpoczął się demontaż konstrukcji stalowej szybu Skarga, jakby tego było mało lada dzień z powierzchni ziemi zniknie Staszic byłej KWK Pstrowski w Zabrzu oraz Chrobry 2 KWK Anna w Pszowie.
W sobotnie przedpołudnie dotarła do mnie informacja, że w KWK Centrum zdejmują koła z wieży wyciągowej szybu Skarga, więc pomimo innych planów (które i tak wcześniej się zmieniły, ponieważ tego dnia miałem być w Żywcu i łapać pociąg retro z parowozem na czele) postanowiłem podjechać w pobliże kopalni i zrobić kilka ujęć licząc, że rozbiórka nie poszła w błyskawicznym tempie i będzie co fotografować. Po przybyciu na miejsce udało mi się cyknąć kilka fotek ale niestety czas naglił więc trzeba było wracać do wcześniejszych planów. Jednak myśl o tym co się tam dzieje nie dawała mi spokoju i parę godzin później wróciłem pod kopalnie zrobić jeszcze kilka zdjęć tym razem z innej perspektywy. Ponownie powróciłem pod KWK Centrum w poniedziałek gdzie w dalszym ciągu dokonywał się demontaż wieży szybu Skarga.












































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz