W 1917 roku sieć Wieluńskiej Kolei Dojazdowej liczyła prawie 82 km. 31 sierpnia 1987 roku z Wielunia do Praszki wyjechał ostatni pociąg osobowy a w grudniu 1988 roku zapadała decyzja o likwidacji Wieluńskiej Wąskotorówki.
źródło: wikipedia.org
Wieluń - nieczynna stacja wąskotorowa (2,020 km) [3.06.2018]
Historia wieluńskiej kolei wąskotorowej rozpoczyna się w 1926 roku po uruchomieniu regularnych przejazdów na trasie Praszka-Wieluń. Stacja Wieluń posiadała rozbudowany system bocznic, parowozownię, oraz warsztat remontowy. Dzięki tej stacji oraz połączeniu na Dąbrowę kolej zyskała połączenie linią normalnotorową. Niestety pomimo tego połączenia wciąż przeważały przewozy wewnętrzne, co powodowało, że coraz częściej myślano o likwidacji WKW. Z kolejki i jej usług można było korzystać do 31 sierpnia 1987 roku, kiedy na trasę Wieluń-Praszka i z powrotem wyruszył ostatni pociąg.
Dziś przy ul. Wąskotorowej dawny budynek dworca pełni funkcję mieszkalną a tuż przy nim znajdują się dwie tablice upamiętniające historię i funkcję tego miejsca.
W Praszce po remoncie stoi do zwiedzania udostępniony tabor po kolejce :)
OdpowiedzUsuńWiem wiem byłem, widziałem :) ale dzięki :)
Usuń