Linia nr 131 była budowana i otwierana fragmentami w latach 1852–1933. Prace wykończeniowe nad infrastrukturą towarzyszącą trwały do 1935. W latach 1965–1974 linia została zelektryfikowana.
Linia podzielona jest na 21 odcinków:
- A: Chorzów Batory – Chorzów Stary
- B: Chorzów Stary – Bytom Karb
- C: Bytom Karb – Nakło Śląskie
- D: Nakło Śląskie – Tarnowskie Góry
- E: Tarnowskie Góry – Tarnowskie Góry TGE
- F: Tarnowskie Góry TGE – Kalety
- G: Kalety – Kalina
- H: Kalina – Chorzew Siemkowice
- J: Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice
- K: Zduńska Wola Karsznice – Dionizów
- L: Dionizów – Ponętów
- M: Ponętów – Inowrocław Rąbinek
- N: Inowrocław Rąbinek – Mimowola
- O: Mimowola – Inowrocław
- P: Inowrocław – Jaksice
- R: Jaksice – Nowa Wieś Wielka
- S: Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz Główna
- T: Bydgoszcz Główna – Maksymilianowo
- U: Maksymilianowo – Laskowice Pomorskie
- W: Laskowice Pomorskie – Górki
- Z: Górki – Tczew
źródło: wikipedia.org
4.09.2017| Chorzów - 131 024-2 z długim składem węglarek miną przejazd kolejowy na ul. Strzelców Bytomskich i kieruje się linią 131 w stronę Chorzowa Batorego. W tle osiedle Irys oraz przyszpitalna wieża wodna.
Bytom - stacja kolejowa (17,365 km)[29.01.2014]
Zdjęcia bytomskiego dworca ze stycznia 2014r. tuż przed remontem oraz z lipca tuż po zakończonych pracach. Się pozmieniało :) Odrobina historii: obecny budynek dworca z 1929r. stanął w miejscu dawnej bytomskiej stacji wybudowanej w 1868r. Wraz z budynkiem dworca, wybudowano halę peronową nad peronami 2, 3 i 4, peron 1 przykryty jest wiatą. W Polsce istnieją tylko 4 dworce posiadające hale peronowe. Po I wojnie światowej nastąpił podział Śląska, w wyniku czego stacja w Bytomiu zyskała na znaczeniu. Perony 2, 3 i 4 obsługiwały kursy niemieckie, natomiast peron 1 kursował do Polski. Od 1936 do 1939 w Bytomiu kończył swój bieg jeden z najszybszych pociągów ówczesnych Niemiec – tzw. „Latający Ślązak”. Był to trójwagonowy zespół motorowy kursujący pomiędzy Berlinem a Bytomiem. Umożliwiało to przedostanie się z jednego końca trasy na drugi w ciągu zaledwie 4 godzin i 25 minut. W pierwszej połowie 2014 przeprowadzono gruntowny remont dworca.
Zdjęcia bytomskiego dworca ze stycznia 2014r. tuż przed remontem oraz z lipca tuż po zakończonych pracach. Się pozmieniało :) Odrobina historii: obecny budynek dworca z 1929r. stanął w miejscu dawnej bytomskiej stacji wybudowanej w 1868r. Wraz z budynkiem dworca, wybudowano halę peronową nad peronami 2, 3 i 4, peron 1 przykryty jest wiatą. W Polsce istnieją tylko 4 dworce posiadające hale peronowe. Po I wojnie światowej nastąpił podział Śląska, w wyniku czego stacja w Bytomiu zyskała na znaczeniu. Perony 2, 3 i 4 obsługiwały kursy niemieckie, natomiast peron 1 kursował do Polski. Od 1936 do 1939 w Bytomiu kończył swój bieg jeden z najszybszych pociągów ówczesnych Niemiec – tzw. „Latający Ślązak”. Był to trójwagonowy zespół motorowy kursujący pomiędzy Berlinem a Bytomiem. Umożliwiało to przedostanie się z jednego końca trasy na drugi w ciągu zaledwie 4 godzin i 25 minut. W pierwszej połowie 2014 przeprowadzono gruntowny remont dworca.
źródło: wikipedia:org
29.01.2014. |
1.07.2014. |
22.06.2016. |
Na koniec małe porównanie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz