W latach 70. XX wieku nastąpiła elektryfikacja linii Poznań – Wrocław.
1 października 2006 roku linia 271 obchodziła 150 lecie powstania. Z tej okazji odbyły się w Lesznie jubileuszowe uroczystości zainaugurowane kilka minut przed godziną 14, z chwilą wjazdu na tor przy peronie pierwszym od strony Wrocławia (tak samo jak przed 150 laty) pociągu specjalnego retro składającego się z parowozu Pm36-2 z parowozowni Wolsztyn znanego powszechnie jako Piękna Helena oraz zabytkowych wagonów.
Aktualnie według PKP Polskie Linie Kolejowe linia Wrocław – Poznań stanowi jeden z najintensywniej eksploatowanych odcinków infrastruktury kolejowej w Polsce.
źródło: wikipedia.org
Pierwsze kilka dni długiego majowego weekendu spędziłem w Lesznie, gdzie w ostatni dzień chodziłem z aparatem po stacji kolejowej i akurat wtedy przypadkiem dostrzegłem w oddali chmurę dymu, jak się później okazało przy lokomotywowni na dalszą drogę czekał elektrowóz EU07-195 z trzema parowozami (OKz32-2, TKt48-191 ze skansenu w Chabówce oraz 475.179 Kolei Czeskich Decin) i zabytkowymi wagonami. Pociąg retro wracał z Wolsztyna gdzie maszyny były jedną z wielu atrakcji na XXIV Paradzie Parowozów. Aby skład mógł ruszyć dalej w stronę Chabówki, najpierw musiał zostać przepuszczony pociąg rejsowy TLK Artus relacji Gdynia Gł.-Katowice z EP07-1036 na czele.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz