piątek, 3 listopada 2017

Elfem II po obwodnicy GOP-u

21.10.2017 r. odbył się przejazd specjalny Elfem II po obwodnicy GOP-u. Trasa ciekawa bo na co dzień w większości miejsc przez które przebiegała próżno jest szukać składów osobowych. Wejściówki na podróż nowym nabytkiem KŚ rozeszły się błyskawicznie lecz nie pokrzyżowało to moich planów. Znając przebieg oraz godziny przejazdu pociągu specjalnego już wcześniej wyznaczyłem sobie najciekawsze pozycje w których warto ustawić się na zdjęcia. Jak to w życiu bywa nie wszytko poszło zgodnie z planem i niektóre miejscówki musiałem odpuścić, głównie z braku możliwości szybkiego dotarcia w następne dużo ciekawsze miejsce.


Start imprezy został zaplanowany na dworcu w Bytomiu gdzie postanowiłem rozpocząć swoją sesje, kilka zdjęć na peronie 3 i gdy miałem udać się dalej na peron 1 wjechał planowy do Lublińca a tam EN57 potoczny "kibel" więc szybkie zdjęcie i w drogę bo czas naglił.






Mając do wyboru EC Szombierki a dworzec na Bobrku wybrałem foto z widokiem na elektrociepłownie.
Następnie pojechałem w stronę Zabrza Biskupic nie licząc na to, że dogonię Elfa, a tu niespodzianka rogatki zamknięte i jestem chwilę przed przejazdem w dodatku udało mi się również zrobić zdjęcie z auta, gdy tory biegną tuż obok DK 88 czyli Al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. 

Następny postój to dworzec w Gliwicach, tu pierwszeństwo wyjazdu miał TLK Bolko relacji Wrocław-Dęblin, dało mi to chwilę by ustawić się na peronie.


Kolejny przystanek na mojej mapie to Zabrze Makoszowy z widokiem na tamtejszą kopalnię i przy peronach tejże dzielnicy.

Niestety mający opóźnienie pociąg szybko ruszył w stronę Rudy Śląskiej co w konsekwencji uniemożliwiło mi zrobienia zdjęcia z KWK Bielszowice mało tego jadąc A4 miałem podgląd gdzie znajduje się Elf i wypadła mi również stacja Ruda Kochłowice. Nie zastanawiając się ani chwili postanowiłem, że spróbuje stanąć pod wiaduktem autostrady przy posterunku odgałęźnym Radoszowy RAW.

Oczekiwanie na skład uzmysłowiło mi, że kolejny punkt jakim był katowicki Brynów w okolicy pętli tramwajowej będę musiał odpuścić, ponieważ ciekawszy kadr będzie przy wieży ciśnień i budynku dawnej cechowni Huty Uthemanna. 

Gdy skład minął zabudowania byłej huty i przejeżdżał obok nastawni kolejowej SK1 Stawiska, w stronę Mysłowic podążał Impuls (niestety na zdjęciu widoczny tylko dach).  
Następnym punktem miał być dworzec Katowice Dąbrówka Mała jednak chwilę się spóźniłem, ale nie ma tego złego, bo widząc jak jedzie wzdłuż ul. Strzelców Bytomskich wyprzedziłem go i zrobiłem ujęcie z EC Katowice.
W Siemianowicach Śląskich ustawiłem się tak by na drugim planie znalazło się to co pozostało po Hucie Jedność czyli jedno wielkie gruzowisko.
Na sam koniec wybrałem się na stacje Chorzów Stary, a tam przy okazji zrobiłem zdjęcia pobliskiej wieży Szybu Kolejowego byłej KWK Barbara oraz lokomotywie 201Eo-006 która poprzedziła przejazd Elfa z Bytomia, gdzie po zatoczeniu koła wracał w drogę powrotną przez Chorzów Miasto i Batory finiszując w Katowicach.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz